Bas Wienbelt nam op 4 oktober afscheid als voorzitter van Stichting Bezoekerscentrum De Veenweiden, Op die dag droeg hij de voorzittershamer over aan René Vrugt, tot voor kort vice-voorzitter van de Stichting.

Bas Wienbelt was vanaf het eerste uur sinds de opening van De Veenweiden voorzitter. Hij gaf daaraan een eigen invulling, waarbij naar eigen zeggen ‘presteren, leren en genieten’ voorop stond. Zijn opvolger is in het dagelijks leven programmadirecteur Bereikbaar Zuid-Holland en is geen onbekende. Beiden kennen elkaar van de gemeenteraad Alphen aan den Rijn. Bas Wienbelt was wethouder van 2001-2006 en vervolgens raadslid van 2006-2020. René Vrugt was raadslid van 2002-2018.

Bas Wienbelt blijft nog wel betrokken bij Bezoekerscentrum De Veenweiden als gastheer.

Uitdaging

Een van de eerste uitdagingen van René Vrugt is nu samen met de overige bestuursleden een nieuw meerjarenplan op te stellen voor het Bezoekerscentrum De Veenweiden, waar jong en oud kennis kan opdoen over de natuur en het landschap van het Groene Hart.

René Vrugt (links) en Bas Wienbelt (rechts)